top of page

הביטוחים שלנו


אנחנו בוחרים בהם, מקטרים עליהם, נרגעים איתם, מקווים לא להזדקק להם ובעיקר משלמים עליהם הרבה מאוד כסף - הביטוחים שלנו.

תחליטו אתם מה היחס שלכם אל הביטוחים שבחרתם העיקר שתדעו על מה אתם משלמים!

בשבוע שעבר עברנו מנהל הסדרים פנסיונים (אתמול גיליתי שככה קוראים למי שמנהל את התיק הפנסיוני שלנו ולא סוכן ביטוח), זה קרה בעקבות זה שכבר כחודשיים אני מנסה להשיג את המנהל הקודם שלנו על מנת לעדכן את התיק הביטוחי. ולא רק שלא הצלחתי להשיג אותי, יום בהיר אחד אני מקבלת טלפון ממנהלת אחרת בחברה שרצתה לתאם איתי פגישה מאחר והתיק עבר אליה.

אני מודה שזה שבר אותי והחלטתי לעבור למישהו אחר, חבר של בעלי, שמהכרותי איתו, אישית ומקצועית נראה לי שהשירות והמקצועיות אותם אקבל ממנו יעברו באלפי מונים את מה שקיבלתי כאן.

אני מודה שהדרישות שלי גבוהות בעולם הזה מאחר ובעלי ואני, יחסית, חובבי ביטוחים ואנו משלמים הרבה כסף בחודש לחברות הביטוח והפנסיה, והפועל היוצא מזה הוא שמנהל תיק כשלנו מרוויח מזה הרבה כסף. כך ששירות ומקצועיות תמורת זה לא מרגיש לי הרבה יותר מדי דרישות.

שיהיה ברור, אני לא סוכנת ביטוח ולא מתיימרת להיות. אבל אני כן, משתדלת להיות, בכל רגע נתון, עם יד על הדופק בנוגע לביטוחים שלי, הכיסויים שלהם, הפרמיות והעמלות המשולמות.

תקשיבו, הנושא הזה הוא סופר חשוב!

רבות הן המשפחות שבתהליך השיקוף של ההוצאות, אותו אנו עוברים יחד, לא יודעות כמה הן משלמות על ביטוח, וכשאני כבר מראה להם את החיובים הן לא ממש יודעות להסביר על מה זה הולך. וגם רבות הן המשפחות שבעקבות פגישה עם סוכן ביטוח, במסגרת התהליך, מגלות שיש להן ביטוחים כפולים שהן משלמות עליהם, או לחילופין שהן פחות מכוסות במקרה של קטסטרופות ממה שחשבו.

אני מודה, שגם אותי, תחום הביטוח יכול קצת לשעמם ו/או להלחיץ, אבל עדיין אני מחייבת את עצמי פעם בחודש לעבור על החיובים ולוודא שהסכומים תואמים למה שרשום אצלי בתיק הביטוח (זה החלק הקל) ופעם בשנה אנחנו משתדלים לקיים פגישה עם סוכן הביטוח, לטובת מעבר על התיק הביטוחי שלנו.

שוב מדברים על כמה צפוי להיות לנו בפנסיה, מה קורה בקטסטרופות וכמה זה עולה לנו. מתעדכנים לגבי ביטוחים חדשים שיצאו לשוק ואולי יכולים להיות לנו רלוונטים ואולי גם קיימים ביטוחים אלטרנטיבים וזולים יותר שיכולים להחליף את הביטוחים שלנו. ואז אנו מעדכנים את תיק הביטוח שלנו בהתאם.

לי לא משנה איך ועם מי תעשו את זה.

חשובה לי התוצאה: חשוב לי שתדעו בכל רגע נתון כמה אתם משלמים על כל ביטוח ומה הכיסוי שלו. כמה אתם מתוכננים לקבל בפנסיה ובאיזה דרך? מה קורה במצב של קטסטרופה (לכם/ למשפחה שלכם)? האם יש לכם חסכונות בחברות הביטוח? כמה יש שם? מה התשואה שעשיתם שם בשנה האחרונה? וכמה ב- 5 שנים האחרונות? ומה לגבי קרן ההשתלמות שלכם? כמה כסף כבר נצבר בה? מתי היא תהיה נזילה? איך התשואות בקרן הזאת לגבי האחרות? ועל כל הדבר הזה חשוב שתדעו כמה דמי ניהול אתם משלמים. האם זה סביר? אולי אפשר להוזיל?

חשוב להבין שאתם מזרימים לשוק הביטוח הרבה מאוד כסף בחודש ובשנה והרדמות בשמירה בנושא הזה יכולה לעלות לכם הרבה כסף מצד אחד ומהצד השני להשאיר אתכם חשופים במקרים שלא נדע ✋

אז אנא מכם:

✔️ תעברו על חיובי הביטוחים הקבועים שלכם ותוודאו שאתם יודעים על מה הם יורדים.

✔️ תעברו על תיק הפנסיה שלכם ותדעו מה מתוכנן לכם נכון לרגע זה לתקופה שלאחר הפרישה.

✔️ תבדקו מה מצב הכסף שלכם שיושב אצל חברות הביטוח, בכל המוצרים. מה התשואה השנתית שקיבלתם ומהם תנאי הנזילות.

✔️תבדקו כמה דמי ניהול אתם משלמים ותעשו סקר שוק אולי ניתן להוזיל אותם (הכי חשובים ומשמעותיים הם דמי הניהול הנגבים מהצבירה).

זה הכסף שלכם, החסכונות שלכם ושל הילדים שלכם, הפנסיה שלכם והעתיד שלכם. לדעתי שווה להקדיש לזה את הזמן לעשיית הסדר.

מה דעתכם?

איתכם ובשבילכם, לניהול נכון של הכספים שלכם בכל התחומים סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page