top of page

סביח של שישי


וגם אנא מכם אל תתביישו אף פעם לבקש ולממש את מה שמגיע לכם.

בשישי בצהריים יש לנו טקס קבוע, אנחנו מכינים סביח ביתי. ארבעתנו מאוד אוהבים את הטקס הזה, את השולחן שמלא בכל המרכיבים, את הרכבת הפיתה לפי כל הכללים ואת הטעםםםם. יאמי!

בשבוע שעבר, גילינו שהחומוס שקנינו באותו היום מרגיש חמוץ. הבנו שלא נוכל לאכול אותו, התבאסנו מעט (לא נורא, בכל זאת לא סוף העולם). אבל מה שהיה ברור לבעלי ולי זה שנקבל את כספנו בחזרה בגין החומוס הזה.

אז צילמנו את האריזה ואת מדבקת התאריך+ המחיר. והיום כשהלכתי לקנות את מנת החומוס השבועית, הלכתי בשקט לבעל המקום, שכבר מכיר אותי, ולחשתי לו ש"בשבוע שעבר החומוס היה..." והאיש היקר מיד המשיך אותי ואמר: "מקולקל" . הוא סיפר לי שהם יודעים שבשבוע שעבר החומוס ששווק היה בעייתי וברור שהציע לזכות אותי בגינו (21 ש"ח).

ולמה אני מספרת לכם את זה?

כי ברור שיכולתי להתבייש ולהגיד לעצמי שזה רק 21 ש"ח ולמה לטרוח, ואולי גם להרגיש חוסר נוחות על זה שאני מתקטננת על סכום שכזה.

אבל לבעלי ולי יש חוק: אנחנו קונים ומשלמים ביד רחבה על הדברים שאנחנו בוחרים להוציא עליהם את הכסף שלנו. לעולם לא מרגישים רע עם קניה שעשינו כי אנחנו יודעים שזאת היתה הבחירה שלנו. ואם כבר בחרנו לשלם על משהו אנחנו שלמים עם זה.

אבל!

ויש פה אבל גדול, אם אנחנו משלמים על משהו אנחנו מצפים לקבל את מה שהבטיחו לנו בגין הכסף שלנו. ולכן אם משהו מקולקל או שאינו תקין אנחנו מחזירים ודורשים בכל תוקף לקבל את כספנו בחזרה (אגב, עד היום זה תמיד הצליח לנו).

ואם אנחנו חותמים על הסכם שרות כלשהו ולא מקבלים מנותן השרות את מה שהובטח לנו, אנחנו נאבקים ללא בושה עד שמקבלים את כספנו בחזרה. עיין ערך, יעוץ המשכנתא שקיבלנו לפני כשלוש שנים ולא תאם את מה שהובטח לנו ולכן נאבקנו עד שקיבלנו את כספנו חזרה (ועל הדרך גם החלטתי כבר ללמוד את התחום בעצמי)

אז הטיפ שלי אליכם השבוע הוא אל תוותרו על מה שמגיע לכם. תחזירו מוצר מקולקל ותדרשו זיכוי בגינו, תשתמשו בתעודת אחריות שעדיין בתוקף ותדרשו את מה שהובטח לכם.

זה הכסף היקר שלכם שעבר למישהו אחר בגין משהו שהובטח לכם וזאת זכותכם המלאה לדרוש לקבל אותו בחזרה אם הצד השני לא עומד בהתחייבות.

וחוצמזה אני ממליצה לכם לאמץ את טקס הסביח. מצאנו שהטקס הזה מגבש, בריא וטעים (אני יכולה להמליץ לכם על מקום שמכין חומוס מצוין 🙂).

שתהיה שבת מקסימה, נעימה וטעימה

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page