top of page

הסיפור על חברה שלי ששילמה 80 ש"ח על קולה זירו


בכלכלת משפחה נכונה אנחנו מתנהלים עם תקציב. התקציב כולל את ההכנסות ואת ההוצאות המתוכננות שלנו, בהתאם לסדרי העדיפויות האישיים שלנו. התקציב מחולק לקטגוריות שונות והדבר הכי חשוב זה שאנחנו מחוייבים כלפי עצמנו לעמוד בתקציב.

אבל מה קורה כשיש לנו תקציב מסעדות מסויים והחלטנו לצאת עם חברים לאכול במסעדה, אנחנו מזמינים בהתאם לכיס שלנו והחברים מזמינים בהתאם לכיס שלהם ואז מגיע החשבון וברור שאם מחלקים את החשבון באופן שווה בין היושבים בשולחן אנחנו ניאלץ לשלם סכום הגבוה יותר ממה שהזמנו (וממה שתכננו לשלם)😮

אני מודה, שהשאלה הזאת עולה הרבה כשאני יושבת עם לקוחות וגם לי באופן אישי הנושא לא פשוט.

אמנם אני משתדלת להיות מחושבת בהוצאות שלי ולא לחרוג מהתקציב אבל אני גם שונאת התחשבנויות של כסף, בטח ובטח עם משפחה וחברים, ואחת התכונות שאני מטפחת בעצמי היא לארג'יות.

אז מה עושים???

ובכן, במצב שכזה שתי אפשרויות עומדות בפניכם ואתם תבחרו בכל סיטואציה מה הכי נכון לכם:

1️⃣️ תיקחו את החשבון אליכם, תחשבו את החלק שלכם, תוסיפו טיפ נדיב ובאופן נעים ועדין תשלמו על החלק שלכם. ותזכרו שאתם לא עושים פה עוול לאף אחד. זה בסך הכל די הגיוני לשלם רק על החלק שלכם לא? וגם, לא נראה לי שאף אחד מהחברים שלכם באמת מעוניין שתממנו אותו...

2️⃣️ נניח שאתם מאלה שלא נעים להם להתחשבן (אני מכירה מקרוב אחת כזאת 😉) , אז תחליטו שאתם לא מתחשבנים והחברות הזאת חשובה לכם כמו גם תחושת הלארג'יות שלכם. תחלקו את החשבון שווה בשווה, תשלמו את חלקכם בעניין אבל תהיו שמחים ושלמים עם זה וכשתגיעו הביתה תבדקו בתקציב שלכם על מה אתם מוותרים החודש כדי לאזן את הפער שנוצר לכם בערב המהנה הזה.

יש עוד אפשרות והיא הפעולה המונעת, כשאתם כבר מתיישבים במסעדה, תדברו בקול על הסכום שהקצבתם לעצמכם לטובת הערב הזה. ככה תצהירו כוונות ולחברים שלכם יהיה ברור שאתם משלמים רק בגין מה שאתם מזמינים. זה אולי ירגיש לכם קצת מוזר בפעם הראשונה שתעשו את זה, אבל תאמינו לי שלאט לאט תרגישו עם זה נפלא, כי בסוף כשיוצאים עם חברים, לדעתי, העניין הוא החברה ולא כמה אכלנו או כמה 'מימנו', מהכסף שלא היה לנו, את החברים.

עם יד על הדופק, אני שוב אומרת, הרי אף חבר שלכם לא באמת מעוניין שתממנו אותו...

הפוסט הזה יושב לי בראש כבר כמה זמן אבל הרגשתי שהוא קצת לא פופוליסטי. הטריגר לכתיבה שלו היה סיפור שחברה סיפרה לי לאחרונה על כך שישבה עם שתי חברות בבית קפה, היא הזמינה קולה זירו והן אכלו ארוחה, ובסוף בגלל שהיה ברור שהחשבון מתחלק שווה בשווה בין שלושתן היא שילמה על כך 80 ש"ח.

גם היא לא רצתה להתקטנן ולכן שילמה את הסכום המוגזם, אבל עובדה שסיפרה לי על כך ושזה מפריע לה (מה שברור, לא?) ואף ביקשה שאכתוב על זה פוסט 😍

אז כנראה שזה משהו שמטריד רבים מאיתנו, ביחוד כשאנחנו מאוד אוהבים לצאת עם חברים מחד אך מאידך מאוד חשוב לנו להתנהל נכון בתוך מסגרת התקציב שלנו.

בואו נוביל לשינוי, כל אחד משלם על החלק שלו וכך גם יכול להזמין לפי יכולתו הכלכלית או העדפה שלו. תזכרו שאנחנו פה בשביל החברה ולא בשביל המימון ההמוני😊

מעניין אותי לשמוע מה דעתכם בנושא?

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page