top of page

תקציב פינוקים לנפש


גם בתקופות לחוצות כלכלית תמיד תשאירו תקציב לפינוקים לנפש.

זה נכון שאני בעד סגירת חובות כמה שיותר מהר וצבירת חסכונות ונכסים. אך יש לנו משהו שאסור להתעלם מקיומה, היא הדלק שלנו לחיים מאושרים ומסופקים וזאת היא הנפש שלנו. לכן, גם בתקופות קשות, בהם אנחנו חיים בצמצום ומתקצבים כל שקל של הוצאות, תשאירו גם תקציב למשהו מפנק, משהו שאתם הכי אוהבים לעשות או לקנות. זה יכול להיות בגד, ספרים, תיאטרון מסעדות יו ניים איט. זה לא משנה מה, תשאירו לכם תקציב לפינוק פעם בחודש.

כי נכון שזה מאוד כיף ואפילו ממכר להיות בשליטה כלכלית ולעבור למסלול חיובי וזה לכשעצמו מספק את הנפש אבל אסור לנו להרגיש מסכנים בתהליך, אסור לנו להרגיש בסגפנות קיצונית ושויתרנו על כל מה שאנחנו אוהבים. אסור כי זאת לא המטרה בחיים, באנו לכאן להנות מהדרך ואסור כי כשאנחנו חוסכים מעצמנו הכל אנחנו מסוגלים להגיע לנקודת שבר בה נשבור את הכלים ונחליט שאנחנו לא רוצים יותר . אז בדיוק כמו שאני מאמינה בסיגול אורח חיים בריא ולא בדיאטות קיצוניות קצרות מועד כך גם אני מאמינה שעדיף שיקח לנו קצת יותר זמן בדרך להבראה הכלכלית או החסכון אליו שאפנו אבל נדע בוודאות שאנחנו מגיעים לשם, אפילו תוך כדי הנאה מהדרך ואף מסגלים לעצמנו דרך חיים והתנהלות נכונה יותר ואפשרית גם להמשך הדרך.

ואיך משאירים תקציב גם לפינוקי הנפש? שוב, כמו תמיד, מוותרים על משהו אחר. למיטב נסיוני פינוקי הנפש לא מצריכים תקציב גבוה ותמיד יש אפשרות לוותר בהוצאות על עוד משהו (ולהוריד 200 ש"ח מתקציב המזון זאת לא מילה גסה וברוב המקרים זה לא משאיר אותנו רעבים ללחם) וגם אפשר להחליט שאת הפינוק שלנו לנפש , אם יקר יחסית, אנחנו מקבלים בתדירות נמוכה יותר מפעם בחודש.

כמו תמיד, יודעת שהכל אפשרי רק צריך שיהיו לנו יעדים ברורים ושנהיה נחושים לעמוד בהם.

איתכם ובשבילכם Smadar Givaty 💚

**מניחה שהבנתם מהתמונה מה הפינוק לנפש שלי😉 מופעי רוק, טובים וסוחפים מהארץ ומחו"ל חובה פעם בחודש, גג חודשיים:-)🎤


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page