top of page

כלכלת משפחה נכונה זה בדיוק כמו לשמור על אורח חיים בריא


גם אם אוכלים עוגת שוקולד מפוצצת קלוריות 🍩 או שלא עושים ספורט כמה חודשים 🏃‍♀️(כמו במקרה שלי) העיקר זה שתמיד יש לאן לחזור.

כבר כמה שנים שאני משתדלת לשמור על תזונה בריאה ומזה שנתיים שאני רצה אבל במקביל גם גיליתי שבינואר פברואר זה פשוט לא עובד לי.

כל מה שבא לי בחודשים האלה זה להתחפר במיטה בבוקר, בטח ובטח שלא לרוץ. ומבחינת תזונה כל מה שבא לי, 24 שעות ביממה, זה עוגות שוקולד ופחמימות לבנות, שני מאכלים שאני ממש משתדלת (ומצליחה) להימנע מהם בחודשים האחרים.

אז בכל שנה בחודשים האלה, אני עולה במשקל ומרגישה רע מהבחינה הפיסית, מה שכמובן משפיע גם על ההרגשה הנפשית.

השנה הרגשתי משהו שונה בחודשיים האחרונים, השנה ויתרתי כי הבנתי שאין לי למה להילחם, שבחודשים האלה גם אם אנסה, ותאמינו לי שניסיתי, אני לא אצליח לקום בבוקר לריצות באופן קבוע וכשאני עוברת ליד המאפיה, מה לעשות שהדבר שהכי משמח אותי פתאום זה לחטוף איזה בורקס תרד ושהמאכל שהכי מפנק אותי זה לחם עם חמאה....

אז ויתרתי ואיכשהו ההרגשה הרעה שמתלווה לזה בכל שנה גם ויתרה עלי השנה.

אתמול בבוקר חזרתי לרוץ, אחרי חודשיים שאני לא עושה את זה באופן קבוע, היה קשה. רצתי בקצב צב ולמרחק קצר יחסית אלי אבל הרגשתי נפלא, כי הרגשתי שהשריר הזה של אורח חיים בריא נמצא אצלי וזה ממש לא משנה שחרגתי ממנו בחודשיים האחרונים.

תוך כדי ריצה הבנתי שבכלכלת המשפחה זה בדיוק אותו הדבר. הרי אנחנו מתנהלים לפי חוקי כלכלת המשפחה הנכונה כבר 12 שנים, ומבחינתנו כש'ראינו את האור' בנושא הזה כבר לא היתה דרך חזרה והיה ברור לנו שעלינו על המסלול הזה לתמיד 📈

אבל עדיין, היו חודשים שחרגנו מהתוכנית, היו חודשים שפתאום בא לנו להתפרע, הרי גם אנחנו בני אדם...

אז בפעמים הראשונות שזה קרה ונשאבנו לקניות אימפולסיביות שגרמו לנו לחריגה מהתקציב התבאסנו מאוד. היום כשיש חודשים כאלה אנחנו פשוט מסתכלים על זה באהבה, יודעים לקבל את זה ויודעים שבגלל שאנחנו מאמינים בדרך של כלכלת משפחה נכונה גם אם נחרוג חודש אחד לא קרה כלום כי מה שבטוח זה שלא נסבול את ההרגשה שמתלווה לזה לאורך זמן ולכן מיד נחזור לסורנו.

מבחינתנו זהו אורח החיים הבריא שלנו אבל כן מדי פעם אנחנו סוטים ממנו...

אז מי שחושב שאני אף פעם לא חורגת מהתקציב, טועה בגדול 😊

כשאני חורגת אני מקבלת את זה באהבה, ותמיד יש לזה הסברים וצידוקים:) אבל גם עמוק בפנים אני יודעת שזה לא עושה לי/ לנו טוב ולכן בחודש שלאחר מכן אנחנו חוזרים למסלול בלי יסורי מצפון ובלי הלקאה עצמית, משתדלים ל'הדק חגורות באופן קיצוני יותר' אבל גם אם לא מצליחים לא קרה כלום. העיקר שעומדים שוב בתקציב.

בדיוק כמו באורח חיים בריא, העיקר בכלכלת משפחה נכונה זה לדעת את הכללים ולדעת ש-90% מהזמן אנחנו שם ומדי פעם אם אנחנו חורגים אנחנו יודעים לאהוב את עצמנו גם ככה , יודעים להסתכל לזה בעיניים ולחזור למסלול שעושה לנו הכי טוב.

חשוב לזכור תמיד שאנחנו בני אדם ולא רובוטים (גם לא אני 😮), השפע הזה בחנויות ובקניונים מאוד מבלבל ומפתה וקורה שאנחנו נשברים וחורגים ממה שתכננו. אבל בדיוק כמו באורח חיים בריא מבחינת תזונה וספורט, גם בכלכלת המשפחה חשוב לקבל את החריגה ולחזור למסלול.

אז מה אני ממליצה כדי כן להצמד למסלול וכשחורגים לא לנטוש אותו?

1️⃣️ קודם כל תשתדלו לבנות לעצמכם את אורח החיים הבריא מהבחינה הכלכלית שנכון לכם שיהיה מבוסס על מטרות ואי חריגה מחד ושיהיה ישים ולא קיצוני מאידך.

2️⃣️ תקבלו את זה שהשינוי לא קורה ביום אחד, אנחנו פה למרתון לא ל'זבנג אחד וגמרנו', ולכן תחגגו גם השגים קטנים בדרך (למשל החודש הורדנו את המינוס ב-500 ש"ח, או החודש בפעם הראשונה לא הגדלנו את המינוס...)

3️⃣️ תבינו שיהיו נפילות בדרך ואל תכעסו על עצמכם כשזה קורה.

4️⃣️ תנצרו בלב את ההרגשה הכיפית ואת תחושת ההישג שאתם חווים בחודשים שזה כן מצליח. תנצרו את התחושה הכיפית שגורמת לנו השליטה בכסף שלנו, קבלת ההחלטות הנכונה לגבי על מה אנחנו מוציאים אותו והכי חשוב הרוגע והשקט הנפשי שאנחנו מקבלים מעמידה ביעדים שהגדרנו ומחיים בהתאם ליכולות הכלכליות שלנו.

אני מבטיחה לכם שאם תתרגלו את זה, ותחשבו תמיד במונחי טווח ארוך ולא רק 'לשים פלסטר וגמרנו' לאט לאט יתמעטו החודשים עם החריגות, המרווח ביניהם יהיה גדול יותר ותחושת הסיפוק שתרגישו תהיה לא פחות מ'אדירה'.

אם אתם רוצים להתקדם ולהשתפר בכלכלת המשפחה שלכם אתם מוזמנים גם להצטרף לקהילת משפחה בפלוס - מדברים על כלכלת המשפחה

שיתחיל שבוע נפלא, עם מזג אויר מהמם וחזרה לשגרת אורח חיים בריא

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty

בתמונה אני אחרי הריצה אתמול, מאושרת עד הגג. מבטיחה לכם הרגשה דומה גם כשתחזרו למסלול של כלכלת משפחה נכונה


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page