top of page

מבחן השליטה העצמית


במוצ"ש האחרון זה קרה, במוצ"ש האחרון העמדתי את עצמי במבחן השליטה העצמית הכי גדול שיכולתי, זה שממנו חששתי ונמנעתי בשנה האחרונה.

במוצ"ש האחרון, אחרי התנזרות של מעל לשנה, נסענו לממלכה השבדית, זאת שכל הדברים שמוצגים בה, מרגיש שהם בדיוק הדברים שהבית שלנו צריך ושיהפכו את הבית שלנו למדוגם ומסודר (עם ילדים בלונדינים שאוכלים שיבולת שועל כל היום 😃😃 )

אז כמו שבטח כבר ניחשתם, במוצא"ש נסענו לאיקיאה.

הנסיכה הגדולה צריכה מיטה חדשה והיינו צריכים גם מדפים, שטיח אמבטיה, סוללות וכוסות. אבל הפחד הגדול שלי הוא שבאיקאה כמו באיקאה אתפתה ואביא גם עוד נרות, עששיות, סירים, כריות, מתלה לתמונות ואהיל מנייר אורז שאני ממש לא צריכה.

זאת הבעיה שלי באיקאה, אמרתי כבר שאני לא סגפנית ולא נולדתי עם כישורים מולדים של 'לקנות רק מה שצריך' אז יש מקומות שיכולים עדיין לשבור גם אותי. איקאה זה אחד מהם.

אבל הפעם הרגשתי שזה הולך להיות שונה, זאת מאחר ובמשך השנה וחודשיים האחרונים אנחנו בתהליך שבו החלטנו שלא לקנות לבית דברים מיותרים ואם קונים משהו אז להתרכז במוצרים הכרחיים ו/או מתכלים.

במשך שנה וחודשיים אנחנו בעיקר מוסרים ונפרדים מחפצים מיותרים שיש לנו בבית וממש מסרבים להכניס דברים שאנחנו לא צריכים (תעיד על כך חמותי היקרה שאפילו מועך תפוחי אדמה ביקשתי ממנה שלא תביא לנו ושנסתדר עם מזלג בפעם בשנה שאנחנו מכינים פירה).

השנה וחודשיים האלה עשו לנו דבר נפלא, בעקבות פינוי החפצים אנחנו נפטרים גם ממקומות אחסון ופתאום הבית מרגיש הרבה יותר גדול ומאוורר.

אז נסענו לאיקאה ועוד בבית עדכנתי את כולם שנוסעים עם רשימה ולא קונים (כלום!!) מחוצה לה.

תקשיבו זאת היתה חוויה מכוננת.

זה לא פשוט, הכל שם באמת כל כך יפה ומפתה, אבל בכל פעם שעלה בי הבזק של "איזה יפה זה, יואו זה באמת זול" באותו רגע הוספתי לזה גם :"אבל מה אני אעשה עם זה? איפה אשים את זה וכמה זמן יקח לי עד שארצה להיפטר מזה?" וככה ויתרתי.

אז תקתקנו את כל המסלול ביעילות ובמהירות, הגענו לקופות בדיוק עם הפריטים שהיו ברשימה (חוץ ממיטה שלא מצאנו) ואז הילדים קיבלו את פינוק איקאה הידוע, הפרס שמחכה לכל רוכש בסיום סיבוב הקניות במקום, ארוחת הגורמה בעלת השם הידוע :"נקניקיה בלחמניה בחמישה ש"ח בלבד"🤗🤗

האמת, הייתי גאה בעצמי ממש שעמדתי בפיתוי הכי גדול שקיים בשבילי וגם שממש הוא לא הרגיש לי ויתור או עינוי. להיפך.

אני ממש מאמינה בזה שיש משהו כל כך כיפי, משחרר ומספק בריסון העצמי הזה מול הקניות והצריכה האינסופית שאני כבר ממש מפחדת שיום אחד לא אוכל להגיד שאני לא סגפנית 😱 😂

ממליצה בחום גם לכם, כשאתם עומדים בפניה קניה אימפולסיבית/ ספונטנית לשאול את ארבע השאלות הבאות:

1️⃣️ האם אני באמת צריכ/ה את זה?

2️⃣️ מה אני אעשה עם זה?

3️⃣️ איפה אני אשים את זה?

4️⃣️ כמה זמן באמת יקח לי עד שארצה להיפטר מזה?

יש מצב ששאילת השאלות הנ"ל יחסכו לכם הרבה כסף.

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

את התמונה צילמתי השבוע באיקאה, נכון שהכל ממש יפה שם?


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page