top of page

להעריך את ה'יש' זאת דרך חיים מבחינתי, האם גם אצלכם?


אני עובדת בעיקר עם מעמד הביניים. זאת אומרת אנשים שמכניסים בכל חודש הכנסות סבירות פלוס ומרגישים שהם לא מתנהלים נכון עם הכסף שלהם.

תסכימו איתי, שגם אם אלו אנשים שחיים במינוס ו'לא גומרים את החודש' אלו אנשים ש'יש' להם ולא הפוך.

זה אחד הדברים שאני מלמדת, על הדרך, את הלקוחות שלי. להסתכל על כלכלת המשפחה דווקא מהמקום של מה שיש לנו ושל מה שאנחנו כן יכולים להרשות לעצמנו במקום על הצד ההפוך.

אנחנו חיים היום בתקופה שבה יש הכל מסביבנו ונראה שלכולם יש, איכשהו, הכל! 'כולם' נוסעים ברכבים חדשים, 'כולם' טסים כל הזמן לחו"ל ו'כולם' רק מבלים ונהנים כל הזמן. נכון? הרי זה מה שאנחנו רואים בפייס...🙂

אז קודם כל, בואו נאחל לכולם שבאמת באמת טוב להם ושאכן יש להם את כל הטוב הזה🙏🙏 אבל בואו במקביל גם נלמד להסתכל על הטוב שיש לנו.

יש לי מנהג חדש. בכל בוקר אני פותחת קלף מחבילת כלפי השפע שלי ומודה על משהו טוב שיש לי בחיים. כנראה שתמיד עשיתי את זה, אבל לא עם קלפים ובצורה כזאת עקבית ויומיומית.

גם כשהיינו, בעלי ואני, בשיא המשבר הכלכלי שלנו ובימים לא קלים בכלל, בחרנו כל הזמן להזכיר אחד לשני את הדברים הנפלאים שיש לנו: הבריאות שלנו, האהבה הגדולה שיש בינינו, המשפחה והחברים שמקיפים אותנו ומאוחר יותר גם יכולנו כבר להודות על הילדים המקסימים שנולדו לנו👫⁦❤️⁩⁦❤️⁩ ובעניין הכספי, למרות המשבר, תמיד זכרנו להודות על כך שיש לנו עבודות טובות שמצליחות ליצר לנו כסף כך שנעמוד בהתחייבויות שלנו תוך כדי חיים טובים פלוס.

אז נכון, שבשנים הראשונות כשכולם מסביבנו התחילו לקנות דירות (אז עוד היו מחירים שפויים) אנחנו גרנו בשכירות בדירה פיצית (חמה, מזמינה אבל פיצית) ובמקום לחסוך לדירה, שילמנו הון כל חודש על חובות.

אז נכון, שאת החתונה שלנו נאלצנו לקיים באולם סגור במינימום תקציב ולא על החוף בשדות ים כמו שפינטזנו עמוק בלב (אבל היי, היתה לנו חתונה מדהימה, שמחה ומלאה באהבה).

אז נכון, שהילדים שלנו עדיין לא 'ראו עולם' כמו רוב החברים שמסביבם, אבל בואו, יש להם עוד הרבה שנים לראות עולם איתנו ולבד✋✋.

אז נכון שבמשך שנים נסענו עם רכב ישן (ועוד בצבע שממש לא אהבתי🚙), אבל קנינו אותו מכסף שהיה לנו, ושילמנו עליו בתשלום אחד ובמזומן.

אבל גם נכון שהצלחנו להביא תמיד אוכל לשולחננו (תודה על כך🙌).

וגם נכון שהאהבה שלנו רק הלכה והתעצמה עם השנים (תודה גם על כך🙌👩‍❤️‍💋‍👨).

ועוד נכון שהילדים שלנו מעולם לא חסרו דבר שמשפיע על בריאותם או התפתחותם ותמיד קיבלו את כל מה שבאמת רצו והיו צריכים (וגם על כך תודה, תודה, תודה✋✋👨‍👩‍👧‍👦).

ועוד נכון שתמיד הצלחנו לגור באזור שהכי רצינו גם במחיר של דירות ישנות ו/או קטנות.

ועוד נכון, שבעצם בכל השנים האלה דאגנו להזכיר אחד לשני להסתכל על מה שיש לנו ובצד הכלכלי על מה שהכסף שלנו כן יכול להשיג במקום על מה שיש לאחרים ולנו אין.

גם היום זה נכון לגבינו ואני גאה בזה מאוד. תבינו, זה לא שאנחנו לא שואפים לבית גדול יותר, למכונית חדשה יותר ולטיסות לחו"ל פעמיים בשנה. כן שואפים וגם מתכננים. אבל אנחנו גם יודעים שאם זה לא מסתדר או לא מצליח להיכנס לתוכנית בזמן הקרוב כי יש הוצאות חשובות, יקרות והכרחיות יותר, אז לא קרה כלום וזה לא ישפיע אפילו בטיפה על מידת האושר שלנו כי גם בלי כל אלה יש לנו המון ועל זה תודה!!!

אז אני ממליצה למי מבינכם שמרגיש שהוא חי ב'חוסר', להסתכל קודם כל על מה שיש . על כמה כסף כן נכנס לחשבון בכל חודש ולהודות על כך. עכשיו הבחירה שלכם תהיה על מה להוציא אותו. אני הייתי מתחילה מרשימה של סדרי עדיפויות של הגוף והנפש, סידור התקציב בהתאם ואז תרגישו שיש לכם כל מה שאתם באמת צריכים וכל מה שיגיע בנוסף זה בונוס .

מאחלת לכולנו שנשמור על הקיים, נשמח ונשתמש נכון במה שיש🙏

איתכם ובשבילכם, נרגשת יותר מתמיד סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page