top of page

אימוני הריצה שלי כמשל להתנהלות כלכלית נכונה 🏃‍♀️💹

כבר מעל 15 שנה שאני רצה. באון אנד אוף, והיו הרבה שנים של אוף, אבל מבחינתי זה הספורט שלי. וגם כשאני בתקופת אוף ברור לי שלרוץ עושה לי טוב, פיסית ומנטלית, ושמה שלא יהיה תמיד עדיף לכולם אותי בגרסה הרצה 😉

לפני חצי שנה בדיוק, בפעם הראשונה בחיי, השתתפתי במרוץ בו רצתי חצי מרתון. במהלך כל המירוץ, הרגש הכי חזק ששלט בי היה ההתרגשות. רצתי 21 ק"מ עם דמעות בעיניים. של אושר.

ולמה? כי זה היה משהו שרציתי לעשות מאז שאני רצה. תמיד ידעתי שאני מסוגלת אבל לא ברור היה לי איך באמת אגיע לזה. וחוצמזה, תחושת ההישג היתה גדולה כי הדרך לא היתה לי פשוטה. בעיקר הקימות המוקדמות בשבת, הפציעה בדרך, האימונים בחום יולי אוגוסט והקושי הפיזי שליווה אותי שם כל הזמן.

אז רצתי 21. והייתי בעננים. אבל מאותו רגע, העצימות והתדירות של הריצות שלי ירדו בצורה דרסטית. אז נכון שהיה חורף באמצע וזאת סיבה מספיק טובה להשאר במיטה במקום לרוץ בשבת🌧 ונכון שאני עובדת מסביב לשעון🕤 אבל עם יד על הלב, הסיבה האמיתית שבגללה ירדו התדירות והמוטיבציה היא שלא היתה לי מטרה חדשה.

ידעתי שבמרוץ הבא אליו נרשמתי מראש אני מתכוונת לרוץ הרבה פחות ק"מ, ואני לא חייבת להתאמן לזה הרבה זמן ומראש פסלתי את האימונים בחורף למירוץ ת"א.

אז בחצי השנה האחרונה המטרה היחידה שעמדה לי מול העיניים היא לשמור על כושר. היום, בדיעבד, עם ירידה משמעותית בכושר (ועליה משמעותית במשקל) אני יודעת שזה לא מספיק.

אני משווה את זה לאנשים שהמטרה היחידה שלהם, במעבר להתנהלות נכונה בכלכלת המשפחה, היא לא להיות במינוס. זה נחמד, וזה מעולה לכשעצמו, אבל בעיני זה לא מספיק לדרבון ולהתמדה.

אחת השנים בהן ההוצאות החודשיות שלנו היו הכי גבוהות היתה השנה שלאחר רכישת הבית שלנו. פתאום אחרי שקנינו בית, שהיה המטרה שעמדה לנגד עינינו, מיד אחרי שנגמרה המטרה של כיסוי החובות, התחלנו לבזבז. כי זאת היתה שנה שלא הצבנו לעצמנו מטרה חדשה לחסכון💰💰

כשחזרנו להציב מטרות ברורות, ההוצאות השוטפות, החודשיות שלנו ירדו פלאים ובקלות.

אז דוגמה אחת לדימיון בין ריצה לאורך זמן לבין התנהלות כלכלית נכונה היא הצבת מטרות: ✅ תציבו לעצמכם מטרות לטובתן אתם רוצים לחסוך, ✅ תקבעו תאריך יעד ✅ תתמחרו אותן וכבר יהיה לכם תמריץ להתנהלות נכונה יותר ביומיום.

איזה עוד דברים עזרו לי בזמנו להגיע למרוץ של 21 מוכנה, חוץ מהיעד שעמד נגד עיני? 🤔

1️⃣מאמן (אלוף יש לומר), שהראה והסביר לי מה הדרך לשם ושיטה סדורה.

אם תעקבו אחרי הפוסטים שלי אני מבטיחה אימון צמוד בנושא התנהלות כלכלית נכונה וגם שיטה שפשוט עובדת. ברגע ש'איש הברזל' הראה לי את הדרך, היום אני כבר יודעת איך להגיע לשם בכוחות עצמי, בכל רגע שאבחר, אותו כנ"ל לגבי התנהלות כלכלית נכונה, כל מה שצריך זה רק ללמוד פעם אחת ולהטמיע את הדרך.

2️⃣ החברות איתן התאמנתי 💛🧡❤️

זה שעברנו את התהליך יחד, דיברנו על הקשיים ועל החוויות שבדרך ותמכנו אחת בשניה תוך כדי תנועה וגם הזכרנו לעצמנו כל הזמן את היעד שהצבנו וכמה כיף יהיה להגיע לשם, זה עשה המון! כשאתם עוברים להתנהלות כלכלית נכונה, אז קודם כל העבודה ביחד כצוות בבית היא סופר חשובה וחוצמזה גם שיתוף בתוכניות את הסובבים אתכם יעזור לכם לעמוד בהתחייבות ותתפלאו לגלות כמה אנשים מסביבכם יתעניינו ואולי אף ירצו ללמוד מכם את השיטה...

3️⃣ התמיכה המשפחתית והפרגון. אני בטוחה שברגע שתחליטו לעבור להתנהלות נכונה יותר, כל מי שאוהב אתכם באמת יפרגן לכם גם אם מדי פעם תיאלצו לוותר על בילויים משותפים יקרים שלא עומדים בתוכנית הכלכלית שהגדרתם.

ועוד משהו: ברגע שהורדתי הילוך בריצה, מיד התווספו אלי עוד אי אלו ק"ג. אני משווה את זה ל'הזנחה' של כלכלת המשפחה שמייצרת לנו 'משקולות' של התחייבויות כגון: הלוואות, פריסה לתשלומים, חובות... היופי הוא שכשאני חוזרת לרוץ הק"ג מתחילים לנשור וכך בדיוק קורה לכלכלת המשפחה שלנו כשאנחנו מתחילים להתנהל נכון, ההתחייבויות וה'משקולות' של העבר מתחילים להיעלם לנו🤗

תזכרו גם שכשאנחנו מכירים את הדרך שנכונה לנו, גם אם מדי פעם אנחנו 'מזייפים' היא תמיד תקרא לנו בחזרה ותקבל אותנו בזרועות פתוחות. ובדיוק כמו שבריצה הגוף זוכר שפעם רצת, כך גם בחזרה להתנהלות נכונה, מהר מאוד אנחנו נזכרים כמה זה פשוט וכמה טוב זה עושה לנו ומיד חוזרים לתלם.

והדובדבן שבקצפת הוא ההרגשה הנפלאה שמשיגים משמירה על כושר ומהתנהלות כלכלית נכונה, אחראית ומרגיעה🍒🍒

אז קדימה, 'אחרי פסח' כבר עוד שניה כאן, אני מעלה הילוך באימונים ומציבה לעצמי יעדים חדשים וממליצה גם לכם להציב יעדים כלכליים חדשים ולבנות תוכנית בדרך אליהם.

אני כאן מבטיחה לעזור, איתכם ובשבילכם בברכת חג שמח🙏 סמדר 💚

בתמונה: אני, אחרי הריצה שלי הבוקר, לא היה פשוט בכלל...😳

פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page