top of page

פאן לי במקסימום


פוסט שנכתב היום בקבוצת נשים מדברות נדל״ן (שאם אתן לא שם, אתן חייבות) וריגש אותי בטרוף:

'*פוסט שיתוף:

אמל"ק: בזכות הקבוצה הזאת קנינו את ביתנו הראשון!

ובאריכות:

בזכות הקבוצה הזאת קנינו את ביתנו הראשון.

ללא הקבוצה מלאת הידע הזאת לא היינו פוגשים את סמדר גבעתי כלכלנית פלוס: יעוץ וליווי בכלכלת המשפחה, עצמאים ומשכנתאות שהיא ללא ספק הדבר הכי טוב שקרה לנו בשנה הזאת.

אז זה פוסט שיתוף על איך בעלי ואני, רכשנו את ביתנו הראשון בעודנו בגיל 27.

הכל התחיל בפוסט קטן וחמוד פה בקבוצה שבו שאלתי "למי פונים אם אנחנו כך וכך.." . תהיתי מי יבין מה אני שואלת בכלל... הניסוח היה כזה מעורפל ולא מובן. אבל סמדר האחת והיחידה שגם היו עליה הרבה המלצות ענתה לי כ"כ יפה ונעים, שפשוט כתבתי לה בפרטי, וקבענו לשוחח טלפונית.

למה חיפשתי עזרה?

כי סוף סוף אחרי שנים של לימודים אקדמאיים של תארים ראשונים ושניים, בעלי ואני נכנסנו לשוק העבודה והתחלנו להרוויח כמו "ילדים גדולים". אחרי מספר חודשים של כיף גדול מהכסף שהתחיל להיכנס, התחלנו להיות מוטרדים. הרגשתי שאנחנו מבזבזים הרבה, ולא חושבים על חיסכונות ומה יהיה הלאה. אמרתי לבעלי: "איך פעם כשגרנו במושב חיינו מ1,200 שח בחודש והרגשנו עשירי העולם...היום עם שתי משכורות סבבה לגמרי, אנחנו לא חוסכים כלום...הזוי לא?"

כשהתחלנו להרוויח יפה, גרנו ביחידת דיור של שני חדרים במרכז, כבר היינו נשואים 3 שנים, ורצינו להתרחב. ידענו שאנחנו חייבים שינוי. הון ראשוני הצלחנו לגייס מהמשפחה (תודה רבה אמא ואבא X2) . המצב היה בסדר. אבל היינו מבולבלים. שוק הנדל"ן מרתיע. יוקר החיה משוגע. הדירות יקרות!!! לא ידענו איפה אנחנו רוצים לחיות. להתקרב למשפחות? בלתי אפשרי כלכלי, וזה גם אומר מבחינה גיאוגרפית לשנות את העבודות שלנו. ובכלל, איך בכלל מתחילים להתניע את התהליך המטורף הזה של קניית דירה? ולמה לעזאזל זה נראה כ"כ פשוט אצל אנשים אחרים?

ואז פגשנו את סמדר.

זה הרגיש כמו ללכת לפסיכולוגית שלא רק מהנהנת ושואלת "ואיך אתה מרגיש עם זה?" אלא ממש עושה. ועוזרת. ומלאת ידע ומוטיבציה לשנות. היא פשוט גאון כלכלי. כאילו, ברמה מטרידה.

סמדר מתעסקת בכלכלת משפחה. לפני הקבוצה הזאת לא ידעתי שיש דבר כזה!

כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלנו הרגשתי שהוקל לי. *שהגעתי ליעד*. שמישהו מבין מה אני ממלמלת בכל הבלאגן של המחשבות. באמת, הרגשתי בכאוס מחשבתי שהרגשתי שאני חייבת שמישהו יבין אותי. והיא הבינה. ואף גרמה לזה להיראות ולהישמע ממש לא מוזר. ודווקא נורמלי.

נפגשנו איתה, ושיתפנו אותה בכל הלבטים, ומצבנו הכלכלי. עשינו סדר בהכל. במחשבות, בהוצאות, בהכנסות, בכל שקל שיוצא ונכנס, בכל מקום שבו חשבנו לגור, בכל שיקול שעולה. הכל עלה על השולחן. ולא היתה שיפוטיות, ולא היה לא נעים. הרגשתי שהוקל לי. וגם כי יש לי את הפרטנר הכי מדהים בעולם...

אני לא אלאה בכל שיעורי הבית והמשימות שקיבלנו, ואיך פיזית הגענו לבית החלומות שלנו.

אבל חשוב לי לספר ולשתף שיש מקצוע מדהים בעולם שנקרא יועצת לכלכלת משפחה. זה משהו שלא היכרתי בכלל.

וכשהכרתי ועשיתי סדר בבלאגן בעזרת סמדר, הגעתי רחוק.

קניתי בית בגיל 27.

אין לי ספק, שללא הקבוצה הזאת שחשפה בפני את סמדר, הייתי (היינו) במקום אחר לגמרי בחיים. כנראה תקועים במקום, יושבים על הגדר, או איך שלא קוראים לזה היום.

סמדר גבעתי כלכלנית פלוס: יעוץ וליווי בכלכלת המשפחה, עצמאים ומשכנתאות

תודה לך, את אחת ויחידה.'

מרגישה ברת מזל שזכיתי במקצוע שעושה לאחרים טוב, פאן לי במקסימום

איתכם ובשבילכם,

סמדר

בתמונה- המקרונים המדהימים, הום מייד, שקיבלתי מהלקוחה הנ"ל אחרי שעברו לבית החדש.

פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page