top of page

זמן לתאם ביומן דייט כלכלי


אני מכירה אותה שנים. היא אחת הבחורות החכמות והמעניינות שפגשתי. אותו הכרתי רק ברמת ה'שלום שלום'. השבוע הם הגיעו לפגישה ראשונה.

על ההתחלה קלטתי כמה שניהם לחוצים. כשהתחלנו לדבר הבנתי את מקור הלחץ. היא היתה לחוצה כי אין מושג לה מה המצב והיא מפחדת מהרע מכל. הוא כנראה היה לחוץ כי בפעם הראשונה היה צריך לחשוף בפניה את המצב וגם בפני (גורם שלישי).

מסתבר שהם חיים בזוגיות נפלאה, עם המון אהבה הדדית, כשעל המצב הכלכלי פחות מדברים. הוא אחראי על הכסף והיא על כל ענייני הילדים. איכשהו החיים הביאו אותם לזה. הוא היה עצמאי שנים ולא הצליח לעבוד מסודר מבחינת ניהול העסק אז נכנס לחובות מול הרשויות שהכניסו אותם לבור כלכלי. הוא טיפל בעניינים ובמינוסים מול הבנקים. והיא...לא רצתה לדעת. חשבה שיהיה לה הרבה יותר קל לא לדעת. כששאלתי אותה בהתחלה מה היא חושבת על מצבם הכלכלי, היא אמרה שמבחינתה אין אופק, חיים מיום ליום. היא לא מצליחה לראות את העתיד. עצוב.

הרבה זוגות שמגיעים אלי, מגיעים במצב שבו אחד מטפל בענייני הכספים והשני...סומך עליו (ולעיתים בסתר מאוכזב). כשאנחנו מתחילים לשקף את המצב ולדסקס אותו שני הצדדים מתחילים להרגע. למה? כי זה שאחראי על ענייני הכספים סוף סוף משתחרר מהאחריות הכבדה שרובצת על הכתפיים שלו והשני רואה שהמצב הוא לא כזה גרוע כמו שדמיין ויותר חשוב מזה הוא פתיר. בסופו של דבר הרבה יותר מרגיע לדעת מה קורה, גם אם המצב לא פשוט, ולהתחיל לפעול, מאשר לחיות בחרדות ובחוסר שליטה. ומהצד השני, גם אם אני אחראי/ת על הכספים בבית הכי כיף ומרגיע לשתף את בן/ת הזוג ולקבל החלטות יחד.

אני אוהבת לראות את התהליך שקורה כבר בפגישה הראשונה, איך ממצב לחוץ ומפוחד הזוג עובר אט אט למצב של התכווננות ואופטימיות🤗

אחרי שהם הלכו, היא שלחה לי הודעה, שהיא מתנצלת שאני בטח בשוק ממנה מזה שהיא לא בעניינים (ממש לא!!❤️) וגם על זה שהפגישה הפכה את זה למשהו חיובי שמרגיש לה אפשרי(👏🙌 )

ואכן אין סיבה שלא ירגיש חיובי ואפשרי, כי יש להם זוגיות מהממת, הם בריאים ומרוויחים יפה, אז אין שום סיבה שלא יצאו במהרה מהמצב הקיים ואף יתחילו לחסוך לדירה שהם כל כך רוצים. עלי!🙏🏡

ולמה אני מספרת לכם את זה? כדי שתוודאו שאתם לא נמצאים בזוגיות שבה רק אחד אחראי על הכסף. זה משא כבד מדי למישהו אחד וזה גם לא נכון לצד השני. בנושא הכלכלי, כמו בענייני הילדים, יש לנו אחריות משותפת לדאוג לעתיד שלנו וזה לא הוגן ולא נכון להטיל את כובד האחריות וקבלת ההחלטות רק על אחד/ת מבני הזוג. אם אתם נמצאים בזוגיות שכזאת, אני ממליצה לכם כבר עכשיו לתאם ביומן דייט כלכלי להבנת המצב הקיים ולתכנון העתיד הכלכלי שלכם. תודו לי אחר כך😍

ומבחינת הזוג המהמם הזה, אני אופטימית לחלוטין, בטח ובטח כשהיא מספרת עליו שהוא כולו מלא בפלוסים והמינוס היחיד שיש לו זה המינוס בבנק. אז הזלתי דמעה (נשבעת) והתרגשתי, והתחייבתי לעצמי שאין מצב שאני משאירה אותם עם המינוס היחידי בזוגיות שלהם💑💹

שיתחיל סופ"ש נפלא עם זיהוי הפלוסים בכל מי שמסביבכם+++

אתכם ובשבילכם, סמדר 💚

פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page