top of page

רק ה24 לחודש ונגמר תקציב המזון😱

מה עושים❓❓ (אל דאגה זה לא פוסט איסוף תרומות🙃)

אנחנו משפחה של אכלנים🤷‍♀️ אנחנו אוהבים לאכול אוכל מבושל, טעים והרבה 🤦‍♀️ בבית אנחנו מבשלים הרבה וגם חשוב לנו שחומרי הגלם יהיה מהמשובחים. לכן בסדרי העדיפויות שלנו נמצא גם תקציב מפנק למזון וטואלטיקה. (אגב, במסעדות התקציב שלנו דווקא נמוך יחסית....)

אז התקציב מפנק ובדרך כלל מספיק, אבל החודש משהו קרה. הרגשתי את זה כבר מתחילת החודש, כולנו יותר רעבים (טוחנים וכנראה גם משמינים😉 ) האוכל נגמר יותר מהר וכך גם תדירות הקניות... כנראה שזה קשור לקור ולניחומים שאנחנו מחפשים ואולי זה גם קשור לזה שכבר חודשיים (דצמבר וינואר) אנחנו בחודשים ארוכים (31 יום) שגם זה משפיע על קצב צריכת התקציב יחסית לחודש.

בכל אופן, מצאתי אותנו ביום שישי מחסלים סופית את תקציב המזון החודשי (ואנחנו רק ב24 לחודש, כלומר יש עוד שבוע שלם) מה עושים?🤔

או, טוב ששאלתם😉 כאן אתם תופסים אותי בחלק האהוב של החודש, החלק הזה שבו אני מגייסת את כל היצירתיות שלי בענייני המזון. תקראו לי מוזרה, אבל אני פשוט אוהבת את זה. אלו הימים שבהם אני מכריחה את עצמי לבשל ממצרכים שקיימים בארון/ במקרר ורק מהם!

אני אוהבת את החלק הזה בחודש, כי הוא מכריח אותי להשתמש בחצילים הקלויים שקניתי כדי להכין סלט חצילים בטחינה עליו אני מפנטזת מתחילת החודש, והוא גם מחייב אותי לסמס לחברה ולבקש את המתכון ללזניית תרד שהנסיכה שלי מבקשת כבר חצי שנה, ועל הדרך גם להשתמש בתרד הקפוא שקניתי (מיד כשהיא ביקשה🤦‍♀️)

אז ביום שבת קמתי חדורת מוטיבציה והוצאתי את כל השאריות מהמקרר וממש חישבתי מה אני יכולה להכין השבוע: יצא כל כך הרבה: פשטידות, לזניה, קציצות ברוטב, שניצלים, אורז, קוסקוס עם מרק, סלט טחינה בחצילים, עוגה, עוגיות והיד עוד נטויה....🙌

אז לפני שאתם קוראים לרווחה ומתלוננים שאני לא מאכילה את הילדים, אני רוצה לספר לכם שנראה לי שהשבוע דווקא נרוויח עוד כמה ק"ג כמשפחה...😳😳😳😳

ולמה אני מספרת לכם את זה? כי אחד הכללים בכלכלת משפחה נכונה בשילוב עם צרכנות נבונה, הוא קודם לבדוק מה יש במקרר/ במזווה ורק אז להחליט מה מבשלים.

אחד המקומות שבהם משפחות 'נופלות' מבחינת בזבזת על מזון הוא המקום שבו יושבים עם ספרי בישול ומחליטים על ארוחה מיוחדת שדורשת קניה ספציפית של רוב המצרכים. אני לא אומרת לא לעשות את זה אף פעם, אני רק אומרת שלא להחליט בכל שבוע לנסות מאכל ספציפי ממקום אחר ברחבי הגלובוס עם מכלול התבלינים הספציפים לו... הרי אחד הדברים המבאסים הוא לזרוק את חומץ הנירים או את שמן הבוטנים,עליהם שילמנו לא מעט, ובהם השתמשנו פעם אחת, מאחר והם כבר פגי תוקף.

אז מהם כללי הבסיס לבישול אפקטיבי וחסכוני? יותר פשוט והגיוני מזה אין!👇

✅ מסתכלים מה יש בארון/ במזווה ✅ מחליטים על תבשיל שמבוסס ברובו על המצרכים הקיימים ✅ יורדים להשלמות עם רשימה סגורה הרמטית (וקטנה יחסית)

תמיד אני אומרת ואומר זאת שוב, גם תקציב המזון יכול לעבור אופטימיזציה וזאת מבלי להשאיר אף אחד מאיתנו רעב...🤗

ואחרי כל זה, אם בכל זאת ארגיש שאני חייבת לעשות קניה של השלמות אוכל השבוע (כדוגמת ירקות ו/או מוצרכי חלב) אני אקנה את מה שצריך (דגש על מה שצריך), ואדאג להעביר תקציב מסעיף אחר בו נשארה לי יתרה מכובדת החודש, כדוגמת בילויים, שבואו נראה מי יצליח להוציא אותי לבילוי שאינו כולל שמיכה, נטפליקס ותה רותח, בקור הזה...🥶😉

אז אל דאגה, כנראה שלא תתפסו אותנו רעבים השבוע...🤚🤚🤚🤚

ומה איתכם? האם גם לכם יש תקציב מוגדר למזון וטואלטיקה? ומה אתם עושים אם הוא נגמר לפני סוף החודש?

שיתחיל לכולנו שבוע נפלא עם אוכל חם, טעים ומנחם🙏🥘 אתכם ובשבילכם, סמדר 💚

***בתמונות: מצב המזווה שלנו וההסתערות שלי על הבישולים אתמול בבוקר🤗

פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page