top of page

יום אחרון בפראג - סיכום עמידה ביעדים


סיכום עמידה ביעדים, חישוב יתרת כסף לקניות וגם הסקת מסקנות.

הגענו ליום האחרון בפראג, הטיסה חזרה היום ב12 בלילה כך שנשאר לנו יום שלם להשלמת בילויים, קניות ומתנות.

אז מה מצבנו מבחינת התקציב? זה לא היה פשוט, אבל בסופו של דבר הצלחנו להגיע ליום הזה עם תקציב מכובד, כרבע מהתקציב הכולל, ועכשיו אני כבר יודעת להגיד בוודאות שזה אמור להספיק.

מה היה בדרך? היום הראשון עבר בסקירה של העיר, התרשמות מהאטרקציות שיש לעיר להציע ומרמת המחירים. מהר מאוד הבנו שאנחנו פשוט רוצים לחרוש את העיר ברגל ושאנחנו מעוניינים בחצי יום של הדרכה פרטית. וגם הרגשנו מיד שמחירי האוכל והשתיה (למעט מים) זולים מאוד ומחירי הביגוד ברשתות המוכרות פחות או יותר כמו בארץ מה שאומר שלא צריכה להיות טרפת קניות....

מבחינת תקציב, היום נסגר בעודף מכובד אבל ידענו שהפער הולך להצטמצם למחרת.

ביום השני קמנו רעננים, התחלנו בריצת בוקר מדהימה והמשכנו לסיור רגלי עם מדריכה פרטית . הסיור עלה לא מעט אבל היה שווה כל קורונה. את סוף היום בילינו ב c&a . שם גילינו מחירים אטרקטיבים במיוחד לבגדים מהממים 👗👚 . בשלב הזה כבר נגמר התקציב היומי והיינו עדיין לפני ארוחת הערב.... למזלנו האוכל והשתיה זולים פה משמעותית, אך עדיין סיימנו את היום בדפיציט תקציבי, קטן יחסית אבל מטריד.... וזה עוד בידיעה שמחרת היום מוקדש לאאוטלט😱😱

לאאוטלט הגענו למחרת עם תקציב סגור ואני חושבת שזה הדבר היחיד שבזכותו הצלחנו לשרוד גם את היום הזה עדיין במסגרת התקציב (כמעט). לקחנו לאאוטלט מזומן בגובה הסכום היומי שנשאר לנו בניכוי כסף לארוחת ערב כשנחזור למרכז העיר.

תקשיבו, זה עבד!

אמנם רכשנו דברים באאוטלט, אבל התקציב המוגדר והידיעה שאי אפשר לחרוג ממנו גרמו לנו לקנות רק את מה שהיה באמת אטרקטיבי במחיר ובאמת באמת יפה בעינינו.

אני גאה לציין שבשעה האחרונה אף מצאנו את עצמנו יושבים בסטארבאקס עם קניות איכותיות ויתרת כסף בכיס, מחכים לחברים ולאוטובוס למלון.

אני לא זוכרת בעברי, הלא רחוק בהכרח, תחושה כזאת של הישג מבחינת שליטה עצמית מול מבול החנויות באאוטלט בחו"ל.

חזרנו למלון, הספקנו לקנות קצת מתנות לילדים לאכול במסעדה שווה ולסיים את היום עם חריגה של 300 קורונות בלבד (כ-50 ש"ח).

אז היום זהו היום האחרון ואני מודה שיש לי תחושה שהיום הזה כבר ישאיר אותי בלי קורונה אחת בכיס 😋 אבל, היי, עמדנו בתקציב!!! איזה תחושת סיפוק אדירה!!!!!

מסקנות מהדרך:

🔶 שיטת המזומן דורשת שדרוג. זה קשה להעריך מראש כמה כסף תידרש להוציא בזמן שאתה מחוץ למלון ולהסתובב עם כל הכסף עליך לא בא בחשבון במדינה בה כל הזמן רק מזהירים אותך מכייסים. קרה שמצאתי את עצמי שולחת את דני למלון להביא עוד כסף או לחילופין שנאלצנו להלוות מהחברים שהיו איתנו ולהחזיר להם במלון.

את התחושה הזאת פחות אהבתי ועד הפעם הבאה אני מתכוונת למצוא את האפליקציה הנכונה שתעזור לנו לעקוב אחר יתרת התקציב גם כשאנחנו משתמשים בכרטיס אשראי.

🔶כמו תמיד בכלכלה, אופטימיות יתר היא מסוכנת ולכן כדאי תמיד להשאיר עוד אקסטרא תקציב בארץ למקרה שבו נמצא משהו שאנחנו ממש רוצים לעשות או לקנות בחו"ל ולא נוותר עליו בגלל התקציב.

🔶 גיליתי שתחושת השליטה בהוצאות ובתקציב מהנה ומספקת גם בחו"ל וגם כאן היא ממש לא מורידה מעוצמת ההנאה, אולי אפילו להיפך.

אז..... יוצאת לסיבוב אחרון בעיר המהממת הזאת ולהשלמת קניות אחרונות, בכסף שנשאר.

מרוצה עד הגג ומלאת אנרגיות והתרגשות לקראת החזרה הביתה לילדים ולשגרת העבודה.

בטיסה חזרה אני מתכוונת לחשוב על היעד הבא של הטיול אליו אתחיל לחסוך כבר ממחר.

עשיתי לכם חשק? יופי!! תחליטו על יעד, תבררו עלויות ותתחילו לחסוך. זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים ולדעתי זה הרבה יותר בריא לנשמה מהרבה מאוד הוצאות לא הכרחיות שאנחנו עושים ביומיום שלנו מבלי לשים לב.

שיתחיל יום מקסים של חסכון לדברים שבאמת עושים לנו טוב.

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page