top of page

הארה כלכלית


אחד הדברים שאני אוהבת בתהליך שאני עוברת עם משפחות הוא השלב שבו האסימונים נופלים (אני קוראת לזה שלב ה"הארה"). זה השלב שבו מבינים שאנחנו יכולים לחיות ברווחה אנחנו רק צריכים להחליט על מה אנחנו רוצים להוציא את הכסף שלנו. זה גם השלב שבו אנחנו מבינים שכאשר אנחנו לא בשליטה על הכסף שלנו אנחנו "זורקים" אותו על דברים שאם רק היינו מקדישים לזה טיפה מחשבה בוודאות לא היינו עושים זאת.

אתמול קיימתי פגישה שניה עם לקוחה מתוקה שעד עכשיו הכסף שלט בה במקום הפוך. את התהליך התחלנו לפני שבוע והמהפך שחל בהתנהלות שלה מאז הוא בלתי יתואר. בפגישה הראשונה שיקפתי לה על מה הכסף שלה יוצא וכבר באותו הרגע היא החליטה שהיא משנה תפיסה ומתחילה לחשוב איפה היא קונה ומה.

אז חוצמזה שאת שיעורי הבית שנתתי לה היא הכינה בהצטיינות יתרה, היא גם סיפרה לי שכשהגיעה השבוע לסופר השכונתי (ממנו ורק ממנו היתה קונה עד כה) היא הבינה שהלחמניות בו יקרות פי שתיים מהמאפיה ליד (ש"בה הלחמניות גם יוצאות חמות וטריות מהתנור ולא מעלות עובש על השיש תוך יום" ציטוט שלה 😍 ) וכעסה מאוד על העניין, מיותר לציין שמעכשיו היא תקנה לחמניות רק במאפיה.

אני מודה שהתרגשתי מאד לראות איך המודעות שלה בעניין הכסף, המחירים והצרכנות הנבונה עלתה בכזאת מהירות. היא סיפרה שהיא מפחדת לבדוק כמה עולות הגמבות באותה המכולת לעומת השוק בו קנתה ירקות ופירות בפעם הראשונה בסוף השבוע האחרון.

זה רק אחד מהדברים היפים, המספקים והמרגשים בעבודה שלי. לראות איך אנשים פתאום "מתעוררים", לוקחים שליטה ומבינים שהכסף הזה, עליו אנחנו עומלים כל כך קשה, שווה את זה שנקדיש מחשבה שניה לפני שאנחנו מוסרים אותו למישהו אחר.

בפגישה אתמול כבר הגדרנו יעדי תקציב, העברנו אותה מהתנהלות בחריגה ובתחושת מחסור להתנהלות נכונה עם חסכון לטווח קצר ובינוני.

בפגישה גם הבנו שהיא תוכל מדי פעם לקבל את ה"בזבוזים" האלה שעושים לה, כמו לכולנו, טוב על הנשמה. רק שהפעם זה יהיה מכסף שיש והם גם לא יהיו מלווים ביסורי מצפון ורגשות אשם.

לי נותר לחכות בסבלנות לעדכון הבא ממנה לגבי ההצלחות והעמידה ביעדים.

חברה חדשה ויקרה (אני יודעת שאת קוראת את זה ❤️) אני גאה בך ממש!!!!

איתכם ובשבילכם לטובת ה"התעוררות" הזאת סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page