top of page

האהבה שלי למופעים


וגם איך מצמצמים את העושק במופעי חנוכה (ומופעי ילדים בכלל)

אני אוהבת מופעים. את כל סוגי המופעים. וזה כולל סרטים, הצגות, פסטיבלים, פסטיגלים. הכול!

כשהייתי קטנה הייתי בכל המופעים האפשריים (וגם הופעתי בשירוויזיון. זוכרים משהו כזה?😄 )

כשהתבגרתי, התרוץ שלי היה האחיינים הקטנים שלי אותם התנדבתי לקחת בשמחה לשלל המופעים בחופשות.

והיום אני מתרגשת בכל פעם שהילדים שלי מבקשים ללכת למופע או לסרט (אצלנו אף פעם אין ויכוח בנושא הזה, זה ברור שאני זאת שלוקחת לדברים מהסוג הזה).

בעיה אחת קטנה/גדולה יש בנושא הזה והיא העלויות. אז מבחינת כרטיסים זה כבר ברור שכולנו (אני מקווה) קונים ב1+1, בהטבות של כל כרטיסי המועדונים ולא קונים בשום פנים במחיר (השערורייתי) המלא.

אבל מה לגבי כל הפיתויים מסביב? ממתקים, חרבות זוהרות, חולצות ממותגות, כובעים, תיקים, ערכות ועוד ועוד.

לפני שלוש שנים, בתי היקרה הגיעה לגיל הפסטיגל ולקחתי בשמחה בפעם הראשונה אותה ואת חברתה. עברו כמה שנים מאז מישהו הזמין אותי לפסטיגל ולא זכרתי את רמת העושק במקום. הגענו למקום והבנות המתוקות ביקשו ארטיק. מאחר ותיארתי לעצמי שיקר שם הסכמתי רק לארטיק קרח או סורבה. החמודות ביקשו ארטיק אבטיח. החלטתי גם להתפנק וביקשתי שלושה ארטיקים. המוכרת היקרה (תרתי משמע) נתנה לי את הארטיקים וכשנתתי לה שטר של 50 ש"ח היא ביקשה עוד שקל. מה???? 😳😳

אני מודה שהייתי בהלם! 17 ש"ח לארטיק אבטיח??? כמובן שהחזרתי את הארטיקים והסברתי לבנות שבמחיר הזה אני לא מוכנה לקנות ארטיקים, אני מודה שאפילו הן קיבלו את זה בהבנה.

ובמקביל באותו רגע קיבלתי החלטה, למופעי ילדים אני מגיעה מצויידת היטב (שתיה, אוכל, ממתקים) כך שלא תהיה דרישה לכלום.

אז אתמול הגיע הרגע ונסענו לפסטיגל. כל אחד מהאוצרות שלי היה מצויד בתיק עמוס בכל טוב וגם בארנק עם דמי החנוכה שקיבלו מהסבתא.

התנאים היו ברורים לכולם: אמא (אני) קנתה את הכרטיסים ואת כל הפינוקים שבתיק ואם מישהו רוצה לקנות משהו במקום עצמו זה יהיה מהכסף שלו.אמא לא מוציאה יותר על כלום למעט חניה.

ואכן הגענו לשם ומיד נחתנו באזור הדוכנים. האוצר קנה ערכה עם כובע ורמקול והאוצרית קנתה תפוח- סוכריה והכל ניקנה מהכסף שלהם.

היה מופע מהמם ולא היה לרגע: "אמא תיקני לי"- כיף גדול!!

כולנו חזרנו מאושרים, אני מההופעה (וגם מהחינוך הכלכלי שקיבלו הילדים על הדרך) והם מהעצמאות שקיבלו ושיכלו לפנק את עצמם במה שבחרו.

יוצא לי לראות במופעים האלו את ההורים ה'מיואשים' ליד כל הדוכנים עם הילדים שדורשים עוד ועוד ואני פשוט ממליצה לכם, על מנת להמנע מהסיטואציות האלה, להגיע להחלטה עם הילדים לפני שיוצאים מהבית כמה מוציאים ועל מה (ואולי גם מהכסף של מי...). במצב כזה הכל ברור ואין סצנות מיותרות לפני כל העולם.

בדרך לשם, כשהאוצרות שלי התחילו להגיד שתוך כמה שנים הפסטיגל כבר כנראה לא יעניין אותם, קיבלתי מהם הבטחה שתמיד יתנו לי לקחת לשם גם את הילדים שלהם 😂

זהו, נגמר החג, מאחלת לכולנו חזרה לשגרה נהדרת עם הוצאות שפויות.

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty

בתמונה הנשנושים שהבאתי לעצמי לפסטיגל


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page