top of page

איך יוצאים ממעגל ההלוואות


וגם חברות טובות לנצח ❤️

אני מודה שהעבודה שלי מרגשת אותי מהבוקר עד הלילה אבל הכי מרגש אותי זה כשחברים פונים אלי ומבקשים איתי פגישה עסקית.

הבקשה הזאת מרגשת אותי במיוחד מאחר ואלו אנשים שמכירים אותי לעיתים הרבה מאוד שנים מהצבא/ לימודים/ עבודות קודמות או מהשכונה והם מוכנים לחשוף בפני את ההתנהלות הכלכלית שלהם (שאם הם הגיעו אלי כנראה שהם חושבים שהיא לא מושלמת) וגם סומכים עלי שיש בידי את הכלים לעזור להם.

בשנה האחרונה יצא שקיימתי הרבה פגישות שכאלה, מאחת מהן חזרתי ממש לפני כשעתיים וחשבתי שנכון יהיה לספר כאן את הסיפור ועל הדרך גם לפרוט בפניכם את הפתרון.

אז הפעם מדובר בחברה טובה שעבדה איתי לפני קצת יותר מעשור, מיד כשהכרנו נרקם בינינו קשר מדהים של חברות טובה, פרגון הדדי ושיתוף מלא. בקיצור אהבה טהורה ❤️

החברה הזאת היא מהחברות האלה שלא משנה כמה זמן לא נדבר, ברגע שכבר כן נפגש או נרים טלפון אחת לשניה זה מיד נהיה כמו פעם, יש בינינו אהבה והכרות כזאת שלא משנה המרחק הפיזי או השנים שעברו זה ברור שאנחנו כאן אחת בשביל השניה לתמיד.

אז לפני כשבועיים ולאחר מספר לא מבוטל של שנים שלא נפגשנו היא התקשרה ואחרי ההתעדכנות הרגילה היא הודיעה לי שהיא החליטה שהיא רוצה שאלווה אותה להתנהלות כלכלית נכונה יותר תוך כדי שהיא מכינה אותי שממש לא נעים לה ואפילו קצת מביך אותה שאראה לאיזה מצב היא נקלעה. ואני חשבתי לעצמי בלב שהיא אחת הבחורות החזקות והחכמות שהכרתי בחיי ושאני יודעת מה היא עברה בשנים האחרונות ומי אני בכלל שאשפוט אותה על התנהלות נכונה או לא.

אז נפגשנו היום לפגישה ראשונה ומאחר ושתינו נשים עסוקות החלטנו שחוץ מחיבוק אנחנו לא מבזבזות זמן על דא והא אלא מיד מפשילות שרוולים, מרכיבות משקפי קריאה (זה לא היה בפעם האחרונה שנפגשנו 😊) ונכנסות לעובי הנתונים והמספרים.

אז מסתבר שהמצב הוא כזה: החברה היקרה שלי עברה שינויים לא פשוטים בחייה בשנתיים האחרונות והשינויים האלה השפיעו מאוד על תזרים ההכנסות. ומאחר והיא היתה עסוקה בלטפל בדברים בוערים יותר (ואני מודה שגם חשובים יותר) קצת שיחררה את המעקב אחרי ההתנהלות הכלכלית והגיעה למצב של מעגל ההלוואות. הווה אומר, כל חודש ההוצאות גדולות מההכנסות וכדי לא להכנס למינוס בכל כמה חודשים לקחה הלוואה, לא גדולה, מאחת מחברות האשראי (שנתנו לה בשמחה) שתעזור לה להתנהל. בינתיים ההכנסות התחילו לגדול והמצב אמור היה לכאורה להסתדר אך ההחזרים בגין ההלוואות הלכו וגדלו כך שכבר בתחילת החודש חצי מהשכר הלך לכיסוי שלהם. ומאחר והחצי השני לא הספיק לכיסוי הוצאות השוטפות אלה הפכו להיות משולמות בתשלומים.

כך, שבחישוב ובשיקוף שעשינו היום הבנו שסך המשכורת שלה שווה במלואו לסך ההוצאות החודשיות בגין כיסוי הלוואות ותשלומים מהעבר בכרטיס האשראי 😮

אז המצב אמנם נשמע מפחיד אבל זה לא אומר שאי אפשר לצאת ממנו.

להלן הדרך אותה נעבור יחד כדי להוציא את החברה האהובה שלי מהמעגל הזה ולהעביר אותה להתנהלות כלכלית נכונה שתוך כמה שנים גם תאפשר צמיחה:

☑️ מיפוי מלא של כל הוצאות הבית- חייבים להבין על מה מוציאים, מה הכרחי ועל מה אפשר לוותר כרגע או להקטין עלויות.

☑️ בניית תקציב חודשי מאוזן בו ההכנסות גבוהות מההוצאות תוך הוספת החזר חודשי ריאלי לכיסוי ההתחייבויות.

☑️ איחוד כל ההלוואות וההתחייבויות להלוואה אחת גדולה, בתנאים טובים ובהחזר חודשי שמתאים ליכולת ההחזר כפי שהגדרנו בתקציב.

☑️ קביעת כללים לגבי באיזה אמצעי תשלום משלמים על מה (כ"א והוראות קבע תשלומים חודשיים קבועים, יתר ההוצאות במזומן בלבד ובהתאם לתקציב).

☑️ חסל סדר תשלומים והלוואות! יוצאים, קונים , מבלים ונופשים מכסף שיש לנו ולא מכסף של הבנק.

זהו!

זה לא כל כך מסובך. בסך הכל צריך נחישות ולדעת שהמצב הזה הוא זמני. החל מהיום עצרנו את ההתדרדרות, זהו הצעד הראשון והמשמעותי לצאת מהמצב הזה.

בסוף הפגישה אמרתי לה ואני אומרת גם לכם : אם יש מישהי שיכולה לצאת מהמצב הזה זאת היא, החברה האלופה והמדהימה שלי (וגם כל אחד אחר אם יש לו את הנחישות שלה). ואני בטוחה שנצא מהמצב הזה במהירות שיא.

וגם הזכרתי לה שלפני 12 שנים היא עשתה לי שיחה כזאת בדיוק, כשאנחנו היינו בשיא המשבר הכלכלי שלנו.....

אוהבת אותך חברה יקרה שלי ואני פה איתך ובשבילך תמיד וגם יודעת שזה הדדי.

סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page