top of page

איך קניתי את המכנסיים הכי מהממים בעולם בכמעט חצי מחיר 💪


וגם אל תתנו למוכר/ת בחנות להפעיל עליכם מניפולציות רגשיות

לשמחתי ולדאבוני כאחד, פתחו לפני כחצי שנה סניף של אחת מרשתות הביגוד האהובות עלי ממש בסמיכות לבית הקפה בו אני נוהגת להפגש עם חלק גדול מלקוחותי 👗👚👢😱

החנות כל כך יפה ומנצנצת שכמעט בכל פעם שיש לי זמן, לפני או אחרי פגישה, אני לא עומדת בפיתוי, ונכנסת להציץ מה התחדש בקולקציה.

כלכלנית כלכלנית, אבל בכל זאת אישה 😉

וכך קרה שלפני כשבועיים, בעת שהקדמתי לפגישה, נכנסתי כהרגלי לחנות הזאת האהובה עלי ולפתע קרה לי אחד הדברים המשמחים אבר (זר כנראה לא יבין זאת) בין הקולבים התלויים, ראיתי שורה של מכנסיים שחורים ומבריקים, בדיוק כמו המכנסיים האהובים עלי בכל הזמנים, אלה שקניתי באותה החנות בדיוק לפני כחצי שנה, אלה שאני כל כך אוהבת ושכל כך מחמיאים לי, אלה שהכלב קרע לי בשיניו החדות לפני כחודשיים ולא הצלחתי להשמיש אותן, אלה שמאז שהכלב קרע חיפשתי כבר כמה פעמים בחנות וקיוויתי שנשארו אולי במידה שלי.

אלו בדיוק! פתאום עכשיו כאן בהישג יד בכל המידות!! חגיגה!!!

מיותר לציין שתוך שניה כבר הייתי איתן בקופה, מתלהבת כמו ילדה ומשתפת בהתלהבות את המוכרת שסיפרה לי שבגלל שהמכנסיים האלה היו כל כך מוצלחים הוציאו עוד ליין שלהם לחנויות.

טוב, אז התלהבות התלהבות ועכשיו הגיע רגע התשלום והמוכרת מבקשת את כרטיס האשראי. הרי קניה בטוחה יותר מזאת אין. באותו הרגע אני מבינה שהמכנסיים עולים 200 ש"ח. טוב, לא כזה מחיר נוראי למכנסיים כאלה מעלפים שאני מתכוונת לחרוש עליהם מהבוקר עד הלילה. נכון?

אבל פתאום אני נזכרת שבפעם הקודמת שקניתי אותם, היה מבצע בחנות והם עלו לי כ-120 ש"ח. מתבאסת אבל ממשיכה באותו הקו, בכל זאת לא כל יום קורה כזה נס.

אבל אז גם נזכרתי שבעוד שבוע בדיוק יש לי יומהולדת שזה מתורגם ל-30% הנחה באותה הרשת ובסופ"ש הבא אני בכלל באילת ושם יש גם הנחת מע"מ...

מיד עשיתי חישוב שאם אצליח להתאפק קצת אוכל לקנות את אותם המכנסיים באילת, בחודש היומהולדת בכ-120 ש"ח, שזה אומר 80 ש"ח חסכון, לא רע בכלל, נכון?

המוכרת שראתה שקצת התקררתי, שאלה מה קרה. הסברתי לה את הדילמה. היא מיד אמרה לי שהמכנסיים האלה נחטפים ושאין סיכוי שאני אשיג כאלה בעוד שבוע , לא אצלה ולא באילת (ולא בשום מקום אחר על הפלאנטה).

ואני באותו הרגע רק דמיינתי איך היא מתבאסת מזה שהיא מבינה שהמכירה כנראה חמקה לה, המחזור יפגע וכך גם הבונוס שלה...

אבל אני כבר הייתי בשלב ה'גרידיות' של החסכון, הרי מי אם לא אני יגיד "תודה ושלום" ולא אכנע ללחצים ולמניפולציות שיושבות בדיוק על הרגש ועל ההתלהבות שהראתי לפני שניה וחצי.

אז החלטתי שאני מוותרת ושמה שיקרה יקרה. אם המכנסיים צריכים להיות שלי הם יהיו ואם לא אני אשרוד.

וכך חיכיתי שבוע , נסעתי לאילת, ושם, למרבה הפלא, כנראה שעוד לא שמעו על המכנסיים המדהימים האלה ובחנות חיכו לי המכנסיים האלה בצבע ובמידה שרציתי ובנוסף גם היו שם כאלה בכחול כהה שזה כבר בכלל too good to be true 😉 👖👖.

אז התייחסתי לזה כמתנת יומהולדת לעצמי וקניתי לי בכיף שני זוגות מהמכנסיים האלוהיים האלה בקצת מעל מה שכמעט שילמתי שבוע קודם על אחד 👏

ולמה אני מספרת את זה?

כי זאת רק דוגמה ללחצים ולמניפולציות שמפעילים עלינו בחנויות כדי שנוציא עוד כספים ("זה נראה משגע עליך, את חייבת לקחת את זה").

זה בסדר, התפקיד שלהם הוא למכור כמה שיותר והתפקיד שלנו הוא לשמור על הכסף שלנו ולקנות רק את מה שאנחנו באמת רוצים ובמחיר שמתאים לנו.

חשוב שנזכור את זה תמיד כשאנחנו נכנסים לחנויות וזה יעזור לנו לחזור מאושרים מהקניה שעשינו, אם עשינו, ולא מבואסים מזה שכנראה הקניה הזאת שעשינו הרגע היתה מיותרת עבורנו...

שיתחיל לכולנו סופשבוע מהמם עם כמה שפחות מניפולציות רגשיות 🙏

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page