top of page

תשלומים בסופר? תודה, אבל לא תודה!


אחת מהשאלות שממש מעציבות (ומכעיסות) אותי בסופר, היא כשהקופאית שואלת אותי:"לחלק?"

כאילו, אם היא שואלת אותי האם לחלק באופן אוטומטי, זה אומר שכנראה הרבה אנשים עונים על זה בחיוב😮

ואני שואלת את עצמי, איך זה יכול להיות? איך זה יתכן שמישהו חושב שלחלק תשלומים בסופר זה דבר שנכון לעשות?

שיהיה ברור, בתוך עמי אני חיה, גם אני עם רצונות ופיתויים וגם ידי לא תמיד משגת את כל מה שהייתי רוצה לקנות. וזה גם נכון שאני נגד תשלומים באופן גורף. אבל לפעמים, מה לעשות, נוחתת עלינו הוצאה חד פעמית ופתאומית (או שלא) שיותר נכון לנו לחלק אותה לתשלומים.

אבל לעשות את זה בסופר? נו באמת! הרי זה לא שהקניה הזאת, גדולה ככל שתהיה, תגרום לנו להעדר מהסופר בחצי שנה הקרובה. הרי בתחזית האופטימית, בה באמת קנינו הכל בסופר הפעם, נגיע שוב לביקור תוך שבוע.

וגם אם קנינו קניה ענקית הפעם, כמו זאת שעשיתי היום, הקניה הראשונה של החודש בה אני ממש 'מפוצצת את המזווה', זה לא שאני לא אחזור עליה שוב בעוד חודש בדיוק.

אז מה בדיוק הייתי משיגה אם הייתי מחלקת את הקניה הזאת לתשלומים? אז כן, בחודש הזה, הקניות בסופר היו נמוכות יותר. אבל מה היה קורה בחודש הבא?

בחודש הבא הייתי נאלצת להתחיל את החודש עם חוב לסופר ואז או לצמצם את הקניות של אותו החודש, או מה שיותר סביר, שגם בחודש הבא הייתי צריכה לחלק לתשלומים את הקניה. אוי לא, רק לא זה😱

אז מה נכון לעשות? להקצות תקציב ריאלי לקניות בסופר, לעמוד בו ולשלם במזומן או בתשלום אחד באשראי.

ואם התקציב לא מספיק לנו החודש? אז או שמשאירים חלק מהקניה בסופר, היא תחכה לנו לחודש הבא, אני מבטיחה 😉 או שמשלימים את הקניה על ידי זה שאנחנו מחסירים מסעיף אחר בתקציב. פשוט נכון?

תמיד הלקוחות שלי שואלים בשלב הזה: ומה עושים עם קניות גדולות לחגים? אז אני עונה שכמעט כל חודש ב'דתנו' החוגגת יש איזה חג שקשור באוכל וארוחה גדולה: פעם זה גפילטה, פעם זה על האש ופעם זה גבינות. תמיד יש משהו וכן ירבו החגיגות🙏🤚

וחוצמזה, אם רוצים לערוך קניות גדולות יותר בחודשים מסוימים אז או שנתכנן בתקציב סכום מוגדל יותר לחודשים האלה או שתוך כדי תנועה נוותר על משהו אחר במקום.

אין חוכמות! רוצים לחיות בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם? גם את קניות המזון (רחמנא ליצן) צריך לתכנן.

יש לי זוג שאני מלווה כבר יחסית הרבה זמן. זוג מקסים ומצחיק במיוחד❤️❤️ כשהם באו אלי לראשונה, כרטיסי האשראי שלהם היו מלאים בתשלומים בגין רכישות שכבר שכחו שעשו, או שכבר מזמן נאכלו🍉🍌🍒 דבר שהקשה עליהם את ההתנהלות השוטפת ואף הביא אותם למצב שמיד אחרי המשכורת לא נשארה יתרה בבנק למשיכת מזומן מאחר והכל היה מיד 'נאכל' על ידי ההורדות של החיובים בכרטיסי האשראי.

בנינו תוכנית הבראה והיום המצב כבר נראה אחרת לגמרי, אבל הבחור תמיד מצחיק אותי כשהוא מספר שהכיף הגדול שלו עכשיו זה להגיע לקופה בסופר וכשהקופאית שואלת :"האם לחלק?" הוא עונה :"לא, הכל בתשלום אחד" והוא גאה בעצמו ורוצה שכולם ישמעו את התשובה שלו😍

אז הפוסט הזה מוקדש לכל אלה שעדיין קונים בתשלומים בסופר. אני מתנצלת שהוא היה פוסט נוקב ואולי קצת חסר אמפטיה.

אבל אנא, היתה פה מטרה. תחליטו שאתם מפסיקים עם התשלומים האלה כאן ועכשיו. גם אם הקניה שלכם גדולה, ואפילו ממש גדולה- תשלום אחד! ואם גדול עליכם התשלום הזה אז תורידו מוצרים מהקניה.

רק לא תשלומים בבקשה, ואני אומרת לכם את זה באהבה, כי שום דבר טוב לא יצא מהחלוקה הספציפית הזאת לתשלומים.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותפיצו אותו כמה שיותר כי באמת זוהי אחת התופעות שממש לא בריאות כלכלית ולצערי הרבה משפחות בישראל עדיין עושות ככה את הקניות שלהן.

מאחלת לכולנו יום נפלא, עם כמה שפחות קניות בתשלומים😀🙏

איתכם ובשבילכם סמדר 💚

Smadar Givaty


פוסטים אחרונים
פוסטים קודמים
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחריי בפייסבוק
  • Facebook - Black Circle
bottom of page